Több mint 100 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik a magyar utakon
Négy év alatt nyolcszorosára nőtt a számuk.
Négy év alatt nyolcszorosára nőtt a számuk.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.
Heteken belül lezárul az Unió vizsgálata, amelyet a kínai elektromosautó-gyártók állami támogatása miatt indítottak. Egy friss elemzés 15-30 százalékos védővám kivetésére számít, ami a dokumentum szerint még mindig nem lesz elég az európai piac megvédésére.
Akár négymillió forint támogatás is elnyerhető egy e-autóra, viszont kötelező lesz rá cascót kötni, és bár nem kizárt a lízingelés sem, ez praktikusan nem teljesíthető, azaz ugrik az áfa visszaigénylésének lehetősége is. Így pedig sokaknak már kevésbé vonzó az ajánlat.
Elárasztják az uniós piacot a mesterségesen olcsón tartott kínai elektromos járművek, ami előbb-utóbb az európai gyártók és beszállítók elsorvadásához vezet. Ursula von der Leyen ezért bejelentette, hogy az EU fellép a dömping ellen, és leszámol a kínai társaságok tisztességtelen versenyelőnyével. Épp akkor, amikor Orbán mindent egy lapra feltéve nekiállt ezen kínai társaságok összeszerelő üzemévé alakítani Magyarországot.
A töltés 12 óra, de a csere csak három perc. Így képzeli el az ausztráliai Janus Electric a nagy elektromos kamionok útközbeni feltöltését.